@bodybri bodybristudio Rozvrh

Cítíte se ráno často jako po flámu?

Středa 20.01.2021

Je pro vás ranní káva nejlepší přítel, bez kterého nedáte ani ránu? Dokázaly byste dopoledne znovu usnout? Spíte v noci dlouhodobě méně než 6 hodin?

sleep-5880742_1280.jpg

V tom případě jste nejspíš ve spánkovém deficitu, který negativně ovlivňuje kvalitu vašeho života. Ale nevěšte hlavu, vše se dá napravit! V tomto článku si vysvětlíme, proč vůbec spíme a jaký vliv má spánek na naše tělo.

Zamyslely jste se někdy nad tím proč vlastně spíme? Předpokládám, že ano. Benefity spánku, které jsou zřejmé a které na sobě můžeme pozorovat jsou určitě - obnova energie, regenerace organismu po běžném dni či větší fyzické a psychické námaze. Né nadarmo se říká: Ráno moudřejší večera.

Nároky, které jsou na nás kladeny a rychlost dnešní doby, nás nutí si postupně z naší pravidelné dávky spánku ubírat. To vše má samozřejmě negativní vliv na naše zdraví a je jen na nás, zda tuto věc změníme. Evoluce nás ale touto fází denního rytmu nevybavila jen tak pro nic za nic.

Důležitost spánku se dokonce i v dnešní době přehlíží a častokrát se mu nevěnuje pozornost, jakou si zaslouží. Jsou i tací, kteří spánek vnímají jako ztrátu času. Ale opak je pravdou. Spánek není absence bdělosti! Co se tedy děje v čase kdy spíme?

 

4 DŮVODY PROČ NÁM SPÁNEK PROSPÍVÁ

V momentě kdy usnete, se Vaše tělo začíná věnovat úkolům, které během denního shonu nestíhá. Dochází k regeneraci organismu, která blahodárně působí na naše fyzické, ale i psychické zdraví:
 

   Co se týká mozku, ovlivňuje pozitivně schopnost učení, pamatování a logického rozhodování. Vliv má dokonce i na naše emoce, které drží vybalancované. Sociálně a psychicky náročné situace pak zvládnete s rozvahou a klidem. Pokud Vás tedy někdo naštve po noci kvalitního spánku, je dost možné, že ho nepraštíte!

   Pokud se zaměříme na zdraví, zjistíme, že každý jeden spánek obnovuje naší imunitu. Pomáhá v boji proti vzniku infekce, nepříznivým stavům a všem možným nemocem. Dostatek spánku ovlivňuje například výskyt rakoviny, Alzheimerovy choroby, diabetes, mrtvice, deprese, úzkosti.

   Harmonizuje náš metabolismus tím, že vylaďuje rovnováhu inzulinu a cukru v krevním oběhu. Jeho vliv je úzce spjat i s naším srdcem, tedy kardiovaskulárním systémem. Snižuje nám krevní tlak a srdce udržuje v dobré kondici. A je jasné, že my ženy ho přece potřebujeme mít zdravé, abychom mohly dávat lásku! Dětem, našim partnerům, kočkám, psům, rodině, přírodě, celému světu.

   Tento bod určitě osloví většinu nás žen - spánek nám pomáhá k udržení tělesné hmotnosti tím, že reguluje chuť k jídlu. V noci se tvoří hormony leptin* a ghrelin*, jež regulují naše chutě. Namísto zbrklé volby jídla dáme tedy snadno přednost té zdravější. A je to logické. Tělo si spánkem dobíjí baterky, pokud nespíte dostatečně, Vaše tělo se bude snažit najít zdroj energie jinde - jídlo.

 

* leptin - hormon v tukové tkáni regulující příjem a výdej energie, signalizuje našemu mozku zda jsme syté či hladové
* ghrelin - tzv. hormon hladu, nachází se v trávicím traktu odkud podává zprávu do mozku, že máme hlad (regulace chuti k jídlu)

 

Tématu ohledně spánku se budeme věnovat i v příštím příspěvku na blogu. Děkujeme za přečtení našeho prvního  článku, doufáme, že pro Vás byl přínosný a dozvěděly jste se něco nového. Pokud by Vás zajímalo nějaké téma, nebojte se nám napsat, rády pro Vás článek připravíme.

 

za holky z BB Veru

 

Více z blogu

pexels-marta-wave-6453406.jpg

5 tipů jak zůstat v kondici a dobré náladě

Středa 05.05.2021

V posledním roce se většině z nás změnil každodenní režim od základu. Zvyknout si na nové věci, vytvořit si novou rutinu a návyky není vždycky snadné. Proto vám tedy přinášíme pár tipů, jak si udržet pozitivní mysl a cítit se fit i v této době. Pro některé z vás to nebude nic nového, ale berte to alespoň jako malou připomínku toho, jaké možnosti máme. ''Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.’' - Jan Werich

pexels-ketut-subiyanto-4909026.jpg

10 tipů jak být po porodu co nejdříve fit a neublížit si

Pátek 09.04.2021

Samotný porod je pro tělo fyzicky jeden z nejnáročnějších výkonů, ne-li ten nejtěžší. Tělo se 9 měsíců mění, roste a spolu s ním se mění i pozice orgánů, těžiště těla a tlak na pánevní dno.

pexels-pixabay-271897.jpg

Klíč k tomu, jak se dobře vyspat a proč je to tak důležité?

Pátek 26.03.2021

Spánek je jednoduše lék na všechno! Vědci zkoumali, zda existují nějaké biologické funkce, kterým by vydatný spánek neprospíval. Tisíce studií prokazují, že ne. Už dlouho se ví, že základem zdravého životního stylu, tedy i zdravé verze nás samotných, je kvalitní vyvážená strava a pohyb. V poslední době se však ukazuje, že to není vše a hlavní roli v tomto ohledu má pořádná dávka kvalitního spánku. Co ale znamená kvalitní spánek?

pexels-jacqueline-howell-2325843.jpg

Pohankovo-špenátové palačinky s kuřecím masem

Středa 17.02.2021

Snadná večeře za pár minut nebo lehká svačina pro milovníky špenátu. Tak tenhle recept na palačinky je jasná volba.

design by vhs. built by anycoders

Pro vylepšování a zajištění správné funkce našich stránek využíváme soubory cookies. Více o ukládaných informacích a jejich zpracování se dočtete zde a zde.