@bodybri bodybristudio Rozvrh

5 tipů jak zůstat v kondici a dobré náladě

Středa 05.05.2021

V posledním roce se většině z nás změnil každodenní režim od základu. Zvyknout si na nové věci, vytvořit si novou rutinu a návyky není vždycky snadné. Proto vám tedy přinášíme pár tipů, jak si udržet pozitivní mysl a cítit se fit i v této době. Pro některé z vás to nebude nic nového, ale berte to alespoň jako malou připomínku toho, jaké možnosti máme. ''Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.’' - Jan Werich

pexels-marta-wave-6453406.jpg

1. CHOĎTE VEN NA ČERSTVÝ VZDUCH 

Pro člověka je chůze nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Je jedno kam si to namíříte, snažte se ale denně strávit venku alespoň hodinu. Denní světlo a čerstvý vzduch vám vyčistí hlavu a doplníte i dnes ještě důležitější vitamin D. Můžete jít do přírody nebo jen procházkou k okénku vašeho oblíbeného podniku a něčím dobrým se rovnou odměnit. Snažte se najít si čas jen sami pro sebe. Pro ty z vás, které fandí tabulkám a číslům, zkuste si dát jako denní cíl určitý počet kroků a každý den ho splňte. Např. 6 000 tisíc kroků jste schopné ujít za 40-50 minut. 

2. VYRAŽTE NA TÚRU NEBO NA KOLO 

Jeďte na výlet. Počasí se pomalu zlepšuje a tak si to o ty nová dobrodružství úplně říká. Jděte pěšky nebo to vezměte letem světem na kole, ale určitě něco podnikněte. Nové zážitky vás pohladí po duši a pokud půjdete s dobrými kamarády, tak i zahřeje u srdce a vykouzlí úsměv na tváři. Opět spojíte příjemné s užitečným, vaše hlava si odpočine a tělo vám bude vděčné za fyzickou aktivitu. Objevíte nová místa a budete se cítit fajn. 

3. CVIČTE ONLINE  

Pokud víte, že se k cvičení těžko přemluvíte, zkuste si určit dny v týdnu s přesným časem, kdy budete cvičit. Jako byste chodila do svého oblíbeného fitness centra, jen s  tím rozdílem, že si ho vytvoříte například v obýváku. Online lekcí s nejrůznějšími druhy tréninků je na internetu nespočet a jsou volně přístupné.  

Další variantou je cvičit online podle lekcí fitness center. Výhodou je, že jsou tyto lekce  vedené kvalifikovanými trenéry a vy si tak můžete být jisté, že navedení a správnou techniku  zvládnete na jedničku. Navíc je podpoříte v tom co je baví, v jejich práci. Můžete tedy cvičit s někým a motivace a chuť do tréninku se určitě zvýší. Dejte si jen pozor na výběr  tréninků, aby byly kvalitně vysvětleny a sestaveny.  Ideálně u trenéra, kterého znáte a na jeho navedení jste zvyklí. 

4. PROTAHUJTE SE  

Nezapomínejte na strečink. Pokud víte, že máte pohybu méně a nebo, že teď trávíte více  času sezením za počítačem, určitě je na místě se občas hezky napřímit a protáhnout.  Kompenzovat pohybové stereotypy, aby naše tělo bylo funkční a v plné síle až se zase svět vrátí  do normálu.  

Čím více času trávíte sezením, tím více se snižuje váš duševní blahobyt. Tato dlouhodobá nečinnost těla ovlivňuje nejen vaši psychiku, ale například i svaly, snižuje činnost žláz s vnitřní  sekrecí a zpomaluje váš metabolismus, což může vést k nadbytku tělesné váhy. Pokud máte tu  možnost, zkuste vyměnit sezení v kanceláři za stoj. Nemusíte u počítače stát celý den, stačí když tyto dvě pozice budete střídat. Další možností je mírné protažení, které zařadíte několikrát během dne. Například po každé hodině v sedě si uděláte malé několikaminutové protažení nebo o polední pauze obejdete budovu vašeho zaměstnání. Každý krok se počítá a hlava bude zase čerstvá, připravená na novou pracovní nálož.

5. ZATANČETE SI  

Za písničkou se nejspíš ještě chvilku jen tak nedostaneme, ale nějaké to stereo máme  doma určitě všechny. Klidně si třeba při úklidu pusťte do uší vaší oblíbenou hudbu a nebojte se  uvolnit, rozvlňte boky a představujte si, že tančíte třeba na pláži s kokosem v ruce. Věřte, že ten  čas úklidu bude utíkat úplně jinak. Pokud si tuhle vlastní zábavu užijete na plno, zvládnete tak v  podstatě kvalitní kardio trénink. Dvě mouchy jednou ranou.  

Jó a nejlíp se zpívá, když se luxuje. 

 

design by vhs. built by anycoders

Pro vylepšování a zajištění správné funkce našich stránek využíváme soubory cookies. Více o ukládaných informacích a jejich zpracování se dočtete zde a zde.